Книги

Представям на Вашето внимание книги, които биха намерили своето место в личната библиотека...

АНОТАЦИИ

Ричард Бартлет
ЕНЕРГИЙНАТА МАТРИЦА




В „Енергийната матрица" д-р Бартлет представя своята дейност и организираните от него семинари, като ни дава възможност да се докоснем до неговото откритие - един про­цес, в който науката за фината енергия съвместно с вроде­ните ни способности може да доведе до удивителни резулта­ти. Прилагайки познатите ни от съвременната физика си­ли, всеки от нас може да достигне осъзнаване, да се докосне до същността, да изживее пътуване във времето и да прило­жи преживяното в настоящето. Резултатите са незабавни и изумителни. Както д-р Бартлет недвусмислено заявява, та­зи практика не изисква специално обучение, трансформа­цията е мигновена и може да се постигне от всеки, който има желание за това.


Джеймс Дъглас
ЖЕСТОКИЯТ ПРЪСТЕН


Изчезнал нацистки учен

Изгубен тибетски артефакт

Отчаяна надпревара с времето
1937 г.: Хитлер изпраща експедиция в Тибет, за да търси изчезналата земя на обществото „Туле“.
1941 г.: Химлер похарчва огромно състояние и жертва живота на стотици затворници, за да превърне замъка Вевелсбург в светилище на СС. В сърцето му най-вероятно се намира древен артефакт с огромна мощ, смятан за отдавна изгубен.
В наши дни
Специалистът по намиране на изчезнали произведения на изкуството Джейми Синклер се натъква на изгубения дневник на дядо си, в който удивен открива, че той е служил в Специалните военновъздушни сили по време на Втората световна война. Но старият воин му поднася и още една изненада. В корицата на дневника е скрита странна карта с нацистки символ.

Откритието ще накара Джейми да се впусне в задъхано преследване из Европа, дълбоко в тъмното минало на Германия. Има хора, които биха убили, за да намерят това, което е било изгубено отдавна. А Синклер, без да знае, държи ключа към скривалището му.

Цано Цанов
БЪЛГАРИТЕ - РОМАНТИЧНА ИСТОРИЯ



Тази книга е за България. И за нас, българите. Тя е за произхода на българското племе и неговото разрастване до могъщ народ, за скитанията му по света, за битките и победите, за възходите и паденията, за неувяхващата слава през древността и ранното Средновековие, за трагичните векове след това, и чак до наши дни.
Тази книга утвърждава за българите еднодостойно, водещо място сред множеството народи по света. Място, за което малцина от нас знаят или са убедени, че имаме. Тя ни поставя там, където трябва да бъдем. И където сме. Тя ни казва такива истини за нас самите, които може би все още не сме готови да приемем. Но трябва! Нека проумеем, че името ни БЪЛГАРИ е всичко за нас. Нека се научим да го ценим и пазим, и да се гордеем с него, защото то е достойно и славно, то е цяла история! Ние, БЪЛГАРИТЕ!


Д.р Джон Коулман
КОМИТЕТЪТ 300-НАЙ-СТРОГО ПАЗЕНАГА ТАЙНА



Представете си група от привилегировани хора, в чиито ръце е съсредоточена абсолютната власт! Те не признават държавните граници и са над законите, те контролират политиката, религията, търговията и промишлеността. Техни са банките, пазарът на наркотици, медиите, петролната индустрия...
Те контролират света.
Те са Комитетът 300.

Тук и сега д-р Джон Коулман разкрива имената на хората, които управляват живота ни и решават съдбата ни. Той посочва убедителни аргументи, реални факти, конкретни имена, фирми, банки и организации. Коулман предвижда редица събития, които днес са водещи новини в световните медии.
Лесно е да проверите истинността на казаното в тази книга!

Ваш е изборът дали да си останете в неведение... Или да разберете причините за политическите събития, икономическите и социални отношения, религиозните конфликти по света.

Анализатор по международни отношения, д-р Джон Коулман е работил за МИ 6. Като офицер от разузнаването е пътувал и живял в много страни, имал е достъп до архиви и секретни документи. След публикуването на „Комитетът 300” той и семейството му са подложени на психически и финансов тормоз, дори получават смъртни заплахи. Неговото мащабно разследване представя в детайли идеята на тайния елит за Нов световен ред с всички последствия за свободния свят.
Разкритията му повлияват върху автори като Джим Марс и Ян ван Хелсинг.

Мерлин Сойер
НЕ ВЯРВАЙ НА НИКОГО

Броуди — елитен командос, чийто живот са опасността и рискът е привикнал да бъде сам — без корени, без близки. Докато не получава писмото, от което научава, че има баща и брат близнак.

Тори — преуспяваща дизайнерка, разминала се с любовта си, е научила всичко за самотата и живота на ръба. Докато в една сребърна лунна нощ не усеща със сърцето си, че е срещнала мъжа. Какво ще се получи между двамата…
В Калифорния — земята на виното — двама мъже близнаци, пияни от любов, се втурват подир една жена. Всичко — минало, настояще, бъдеще се завъртва в луд калейдоскоп на заплетени предателства, лъжи и заплахи, който може да спре единствено тя. Но дотогава Тори трябва да профучи през опасности и заплетени страсти, за да застане лице в лице с истината. И да потъне в едни обятия, за които винаги е мечтала…

Ричард Докинс
ДЕЛЮЗИЯТА БОГ“

Внимание! Премахнете капаците на очите си! Отворете умовете си, затворете сърцата милозливи. Религиозните да се въоръжат, знаем как реагират, когато “правата вяра” е критикувана. Да започваме…

  Докинс е страхотен! Да, да, да! Хм, все още няма камъни по прозорците ми, запалени факли по паркинга и размахващи се вили в името Господне. Добре, продължавам тогава.

  “Делюзията Бог” е книга-“умоповдигач”, както самият Докинс нарича смелите си стълкновения с религиозните постулати. “Най-известният атеист на Великобритания” е написал една великолепна книга, в която последователно громи всички столетни  крепостни стени на християнската и мюсюлманската вери. Същите, които са отговорни за най-масовите и кървави убийства изобщо в историята!

   Докинс е голям фен на Дарвин. Дъглас Адамс пък е фен на Докинс. Аз уважавам и тримцата, но поотделно и по различен начин.

  Стилът на Докинс ще ви грабне от първата страница, стига да нямате шипове около кръста си и промит мозък. Той уверено унищожава всички втълпявани причини религията да заема господстващото си място. Отделя пространни страници на извеждането на морал, смисъл на живота, комуникация между хората въз основа на далеч по-практични и дружелюбни основи.

   Примерите му ще ви изумят, ще ви разсмеят и ще ви объркат. Особено някои като този за малкото еврейче, “покръстено” от малолетната си бавачка-католичка, която искала да го спаси от мъките адови. Не е смешно, властите (в Италия) отнемат детето от родителите му, защото според някое си нагло правило не може християнче да бъде гледано сред нехристияни.

   Или пък страниците, отделени на войнстващите религиозни общности в САЩ, които в екстатичните си изстъпления палят лекарски кабинети и убиват гинеколози, извършващи аборти.

  Докинс е убедителен, адски убедителен. Няма Бог. Не е нужно да има, за да се развива човечеството. Даже заблудата за наличието му е май най-огромната спънка за това.

Лео Таксил 
ЗАБАВНА БИБЛИЯ

В атеистичната литература книгите, които убедително и същевременно бляскаво и остроумно опровергават безсмислиците на Библията — основната „свещена“ книга на юдеите и християните, не са много. Една от тези бляскави и увлекателни книги е „Забавна библия“, написана от известния френски журналист атеист Лео Таксил. С непресъхващ хумор той разглежда последователно безсмислиците и противоречията на Библията. Друго достойнство на книгата е, че авторът подробно анализира библейските легенди. В книгата на Лео Таксил пропагандистът, който води атеистична пропаганда, ще намери богат материал. Руският превод на „Забавна библия“ е запазил живото и образно изложение, което характеризира френския оригинал. Книгата е илюстрирана с голям брой сатирични рисунки.
На български език книгата се превежда за първи път от последното руско издание.

Лео Таксил 
ЗАБАВНО ЕВАНГЕЛИЕ

Френският писател Лео Таксил (1854–1907) е добре известен на читателя от „Забавна библия“, където той прави блестяща, остроумна и боева критика на „свещената“ книга на християните и юдеите, както и от „Свещеният вертеп“ — една изумисилнаатира, пресъздаваща истинската история на папството.

Третата книга на френския писател „Забавно евангелие, или животът на Исус“ съдържа критика на евангелието. С унищожителен сарказъм Лео Таксил разобличава многобройните противоречия и нелепости в Новия завет, смъква богословския покров от личността на „богочовека“ Исус Христос, показва цялата абсурдност на евангелските легенди за „живота и дейността“ на месията, спасителя. У читателя не остават съмнения, че в евангелието няма нищо божествено, че съставеният от отците на християнската църква сборник от древни легенди и митове от край до край е съшит с бели конци.
Преводът на „Забавно евангелие“ се печата по съветското издание, в което са направени незначителни, съкращения.

Ъруин Шоу
БОГАТ,БЕДЕН

Семейна „сага“, която обхваща период от четвърт век на значителни социални и политически промени в Съединените щати. Събитията след Втората световна война предопределят съдбата на героите в сложната американска действителност на 60-те години.
Конфликтът между братята Джордах е конфликт между две ценностни системи с недвусмислено изразен идеен характер. Самоуверен и амбициозен, единият отстоява правото си да преуспее в живота с цената на непосилни жертви. В стремежа си към материален успех той се лишава съзнателно от пълноценни човешки контакти. Другият е принуден — в непрестанна борба с околните — цял живот да се разплата със себе си. Любовта и алчността, честолюбието и корупцията се изявяват сред сложни взаимоотношения и драматични ситуации.
Богатството и бедността имат неподозирани измерения в човешките души и техните външни прояви чертаят противоречията в житейския път на героите.

Робърт М. Пърсиг
ДЗЕН И ИЗКУСТВОТО ДА СЕ ПОДДЪРЖА МОТОЦИКЛЕТ

Робърт М. Пърсиг е автор само на две книги, но още първата — „Дзен и изкуството да се поддържа мотоциклет“ — с излизането си през 1974 г., се превръща в истински бестселър и му носи световна известност. На пръв поглед сюжетът е елементарен: мъж и неговият дванайсетгодишен син предприемат пътешествие с мотоциклет през Америка. Постепенно разказът прераства във вълнуваща одисея в търсенето на истината за същността на битието, в един модерен епос, където откриваме фундаменталните въпроси и отговори за това как да живеем.
Романът, определен от критиката за една от най-значимите творби в американската литература, е преведен на 27 езика и достига тираж от 3 милиона екземпляра.

Тадеуш Доленга-Мостович 
ЗНАХАР

Характерно за творчеството на известния полски романист Тадеуш Доленга-Мостович е динамичното развитие на действието, изпъстрено с неправдоподобни ситуации, които, като се позамисли човек, могат да се случат на всеки, с невероятни решения, които в крайна сметка бичуват злото и утвърждават доброто. Романът „Знахар“ не прави изключение, както и следващата му творба „Морал“ — продължение на повествованието за знаменития хирург професор Вилчур.

Люси Мошен
ПРЕДИ ПУСТИНЯТА

Съкровеното от детството, романтиката на младостта и търсенията на зрелостта бележат стъпка по стъпка кратките разкази на Люси Мòшен. Сякаш изтръгнати от страници на дневник са сюжетите и героите и всеки един от тях е като миг или спомен за мига. Размисъл за истинското, без което не можем или сме загубили, откъде идват приятелството и любовта, смислена ли е непрекъснатата ни неудовлетвореност от всекидневието и накъде отиваме, белязани от стремежа към преуспяване в сивотата на нашата цивилизация. Определения за чувствата, които терзаят героите, липсват и те достигат до читателя единствено през усещанията им, изразени в опозицията сега-преди.

Сега е сивото настояще с оттенъци от оценки и мисли за стореното и пропуснатото, със спомените като убежище на наранения Аз и разбира се - с пустинята и преди нея, когато за миг времето е спряло и усещането е като за младост. Сега е дъждовна сивота, зрелост и желание за бягство - там някъде далеч, кога наистина, кога единствено с мисъл. В преди е незабравимото детство, белязало всеки един от нас завинаги, приятелството, родило се в търсене на скритото пиратско съкровище, плажовете на Оран, първата любов и буйната страст на младостта. Преди е вълнението, поезията, откритието за неповторимост.

Разказите са разделени в два цикъла в самата си подредба. Първият, който започва с "Моят приятел Кристоф" и достига до "Щастливеца", може да се определи като романтичното преди-сега, като копнеж по отминалите, но оставащи завинаги в нас детство и младост. Втората серия разкази - от "Първи май" (според мен нарочно), та до "Симпатичният холандец" - се разполага в измеренията на душевните търсения и вечните въпроси: Да направя ли компромис? Как да живея? Как да продължа напред и мога ли? Кое е ценно и какво мога да захвърля? Въпросите за избора, насочени към дълбините на съкровеното, са много, често без отговори, но винаги прозирноискрени.

Тук е мястото да се изтъкне майсторството на писателката в откриване на типичния образ на времето. Силна интуиция тъче другостта на героите - там далеч (в чужбина) или тук наблизо (в родината), любовта е определяща за това, как и накъде да продължат по пътя, независимо от съпътстващите ги ситуации на действителността.

Всеки един от разказите в сборника е съпреживяване - откровение от миналото и настоящето, стрела, насочена към пространството на себеопознаването - миг за разказване.

Мариета Цанова

Джеймс Д. Уотсън, Андрю Бери 
ДНК: ТАЙНАТА НА ЖИВОТА

Джеймс Д. Уотсън е директор на лабораторията в Колд Спринг Харбър в Ню Йорк от 1968 до 1993 година и сега е неин президент. Той е първият директор на Националния център за изследване на човешкия геном към Националните здравни институции и заема този пост от 1989 до 1992 година. Член на Националната академия на науките и на Кралското общество, получава Президентския медал за свобода, Национален медал за наука и, съвместно с Франсис Крик и Морис Уилкинс, Нобелова награда за физиология или медицина за 1962 година.
Андрю Бери, автор на докторска дисертация за генетиката на плодовата мушица, е младши изследовател към Музея по сравнителна зоология при Харвардския университет. Писател и преподавател, той е издател на събраните съчинения „Безкрайни тропици“ на викторианския биолог Алфред Ръсел Уолъс.

Разкриването на тайната на живота е най-голямото научно постижение на двайсети век и поставя основите на медицината на двайсет и първи. Уотсън ни запознава с историята на тази революция в човешкия живот — великите идеи, човешките слабости и обществените предизвикателства — по начин, който ще увлече масовата публика и ще вдъхнови ново поколение от млади учени.
Ерик Ландър, основател и директор на Центъра за изследване на генома при Уайтхед

Джеймс Уотсън е свидетел на всички революционни събития в молекулярната биология — от двойната спирала до генома. Той вижда по-далеч и по-ясно от който и да е друг в областта. Дайте тази изключително добра книга на всеки, който желае да разбере за какво е цялото това вълнение.
Мат Ридли, автор на „Геном“

Само Джеймс Уотсън е в състояние да напише тази книга: никой друг не познава ДНК от толкова много перспективи и никой друг не пише по толкова завладяващ и независим начин. „ДНК“ е изключително разбираемо написана история за живота на една молекула и определящата й роля за човешката природа, общество, медицина и бъдещето ни като вид. Истинско удоволствие е да се чете тази толкова важна книга.
Кей Редфийлд Джеймисън, автор на „Неспокоен ум“

Забележително подреждане на планетите наблюдаваме през 2003 година: петдесетата годишнина на двойната спирала и завършване на секвенционирането на човешкия геном. Нито едно друго човешко същество на планетата не се намира в по-благоприятна позиция да пише така авторитетно за това, както Джим Уотсън, който е определяща фигура и за двете епохални събития. В „ДНК“ той прави това с характерните си яснота, стил и остроумие. Ако наистина искате да научите какво се е случило през най-важния за биологията от началото на сътворението половин век, прочетете тази книга!
Франсис Колинс, директор на Националния институт за изследване на човешкия геном

Широтата и размахът на тази книга (написана с експертната помощ на Андрю Бери), важността на засегнатата от нея тема и фактът, че описаните събития са предадени от първа ръка и със завладяващ авторитет, ще я превърнат веднага в класика в научната литература.
Едуард О. Уилсън, автор на „Социобиология“ и „Бъдещето на живота“

Емили Бронте
БРУЛЕНИ ХЪЛМОВЕ

Книгата разказва историята на една страстна любов — любов, която прекрачва всички граници, преминавайки дори отвъд смъртта. Съдбата се усмихва на малкият Хийтклиф, когато попада в имението Кършоу. Детето, за чието минало никой нищо не знае, е прието в дома на милостивия господар. Дъщерята на г-н Кършоу и мургавото хлапе израстват рамо до рамо, което неизбежно ще доведе до множество проблеми в бъдеще. Двамата млади са влюбени, но различията между тях са прекалено много. Хийтклиф е принуден да замине, а Кати от мъка се омъжва за богатия Едгар Линтън. След години в странство Хийтклиф се завръща при любимата Кати и нищо не ще застане на пътя на влюбените...



БЛАГА ДИМИТРОВА
ЛАВИНАТА










Toм шеcти от произведенията на Блага Димитрова, включвa poмaнa "Лaвинa" /1971/, кoйтo paзкaзвa зa тpaгичнaтa и cъщевpеменнo геpoичнa cъдбa нa гpупa aлпиниcти, чacт oт кoитo зaгивaт в плaнинaтa. Cтpуктуpaтa нa твopбaтa е ocoбенa - включени ca oтделни нoвели зa пpеживявaниятa пpед cмъpттa нa чacт oт геpoите. Eднoименният филм, 1980 г., cнет oт pежиcьopите Иpинa и Xpиcтo Пиcкoви, пoлучaвa и междунapoдни нaгpaди.


СТЕФАНИ МАЙЕР
НОВОЛУНИЕ

Кaквo щe нaпpaвитe, aкo истинскaтa ви любoв си oтидe? Истинскaтa любoв, нe пpoстo пopeднoтo увлeчeниe или мoмчeтo/мoмичeтo, кoeтo стe свaлили нa пeтъчния купoн и чиeтo имe нямa дa пoмнитe слeд сeдмицa – двe, нe пpoстo някoй, кoйтo мoжeш дa зaмeниш пo всякo вpeмe. Истинскaтa любoв. Tвoeтo дpугo aз, твoятa сpoднa душa. Кaквo стaвa, aкo тaзи любoв си тpъгнe? Отгoвopът e paзличeн зa всeки. A Бeлa Суoн тeпъpвa щe тpябвa дa си oтгoвopи нa тoзи въпpoс в пpoдължeниeтo нa свeтoвния бeстсeлъp нa Стeфaни Мaйъp – HОBОЛУHИE. 

Стeфaни Мaйъp сaмa пpизнaвa, чe никoгa нe e вяpвaлa, чe ЗДРAЧ щe стигнe дo пo-гoлямa публикa oт сoбствeнaтa й сeстpa. Ho кoгaтo пoлучaвa пpeдлoжeниe зa дoгoвop зa тpи книги, млaдaтa писaтeлкa тpябвa дa сeднe и дa peши кaк щe пpoдължи живoтът нa гepoитe й. Зa пoчитaтeлитe нa истopиятa нe e тaйнa, чe във вaкуумa мeжду ЗДРAЧ и HОBОЛУHИE, 
Стeфaни Мaйъp пишe FОRЕVЕR DAWN. Toзи свoeoбpaзeн eпилoг нa истopиятa e paзкaз зa живoтa нa Бeлa и Eдуapд слeд мнoгo вpeмe и никoгa нe щe бъдe издaдeн. Кoгaтo зaпoчвa дa скициpa HОBОЛУHИE, aвтopкaтa сe вpъщa към учeничeскитe гoдини нa гepoитe си и ги питa: „Кaквo стaнa?” 


„Бъpзo зaпoчнax дa съжaлявaм зa тoвa, чe ги пoпитax зa истopиятa, зaщoтo тe ми дaдoxa истopия, кoятo нe oчaквax.” - пpизнaвa сaмaтa aвтopкa. Дa, Eдуapд си тpъгвa, a с нeгo си зaминaвa и смисълът нa живoтa зa Бeлa. И тaкa сe paждa встъпитeлнaтa чaст нa HОBОЛУHИE, a с нeя и зaглaвиeтo. „Зa дa слeдвaм ЗДРAЧ, ми тpябвaшe същoтo нaстpoeниe и в пpoдължeниeтo. - пpизнaвa aвтopкaтa. - Tъй кaтo тoвa e нaй-тъмният пepиoд в живoтa нa Бeлa, си пoмислиx, чe e пoдxoдящo дa нapeкa книгaтa нa нaй-тъмнaтa нoщ, нoщ бeз лунa.” 


С HОBОЛУHИE Стeфaни Мaйъp oбoгaтявa и зaдълбoчaвa митoлoгиятa в свoя свят, пpeдстaвяйки ни нoви лицa и видoвe, кoитo услoжнявaт истopиятa нa Бeлa и Eдуapд. Хoдът нa пoвeствoвaниeтo нa втopaтa книгa oт чeтиpилoгиятa щe oстaви бeз дъx xилядитe бългapски фeнoвe нa млaдaтa aмepикaнскa aвтopкa, кapaйки ги дa нe oткъсвaт oчи oт стpaницитe. 


И нaй-зaклeтитe скeптици тpябвa дa пpизнaят, чe Стeфaни Мaйъp oписвa чувствaтa нa гepoитe си пo нaчин, кoйтo кapa истински дa съпpeживявaмe с тяx. Слeдвaт 576 стpaници тeкст, в кoйтo имa всичкo – poмaнтикa, пpиключeния, тийнeйджъpски бунт, въpкoлaци, вaмпиpи и... дopи пътувaнe дo Итaлия. Пoвeствoвaниeтo e изпълнeнo с дeйствиe и интpигa, кoитo със сигуpнoст щe дъpжaт oчитe нa читaтeля зaлeпeни зa стpaницитe дo финaлния peд.

 
A кpaят e пoвeчe oт oбeщaвaщ. Със зaтвapянeтo нa пoслeднaтa стpaницa читaтeлят oстaвa бeздиxaнeн и тpъпнeщ зa пpoдължeниeтo. A Бeлa нaй-нaкpaя oсъзнaвa, чe кaкъвтo и избop дa нaпpaви, нищo вeчe нямa дa бъдe същoтo....


СТЕФАН ЦАНЕВ 
МРАВКИ И БОГОВЕ


Очаквах нещо голямо от “Мравки и богове” на Стефан Цанев. Получих нещо чудовищно. Нещо, разкъсващо вътрешностите, нещо, което наистина ти причинява почти физическа болка от смазващия товар, който мята върху теб без жал. Това е една от онези, български от първата до последната буква книги, които са непреводими на езика на друг ум и друга душа. Има я, за да се прицелва в челото ти и да разстрелва заблудите ти, да оголва реалността, докато се озъби, зла и страшна, срещу ти.

Пред тази книга личните убеждения не важат. Да, те са в ума ти, но докато четеш, биват изключвани едно по едно. Заема ги тръпката на усещането, че зад думите има много повече, че зад света има много повече, че Цанев е провидял неща, които не са за смъртните. И ги е предал на езика на болката, който българите засукват с майчиното мляко, овладян до съвършенство през вековете. Затова, четейки, изключваш рационалното, изключваш антипатриотарското и антирелигиозното – и избираш, не, налага ти се – нека е само за неколкостотин страници! – да станеш друг, много различен човек. Пък нека после животът си продължи така, както го желаеш и както си убеден, че е правилно. Това е истинската, свирепа мощ на Литературата и на истинското писане – че може да подчини всеки на себе си и да го оформи в своя калъп. Не ми се противи, заради такива тръпки се поддаваме и на любовта, и на страстта, на всичко, което ни прави това объркано и вечно разкъсвано от вътрешни демони нещо, наречено човек.

       
XX век е разпънат на кръст. Един век, поредният в българската история, дори не най-мрачният навярно. Но със сигурност най-братоубийственият, най-страшният, с ясното осъзнаване, че това, което един народ сам може да си причини, никоя външна сила не може. През драмата на едно градче Стефан Цанев разказва за драмата на цял един народ, готов бясно да ръфа месо от собственото си тяло. Защо – това едва ли който и да е дебел народопсихологически труд ще може да обясни някога. Но героите в “Богове и мравки” го показват по оня начин, който не е научно обоснован, но е разбираем за нас, наследниците на тези хора. И ако в началото на романа все още има някаква витаеща носталгия по по-простите времена, то в средата с кървавите дни на септември 1944 г. и продължението им нагнетеното напрежение намира отдушник с нож, въже и куршуми. Но по-страшни от тези физически оръжия са думите, които Цанев използва, които разстрелват директно души и не са малко героите, които са мъртви далеч преди телата им да спрат да дишат.

Всичко е сбрал тук Цанев. Сбрал е вярата, сбрал е и религията. Сбрал е атеизмът, смесен с дълбоко и неизкоренимо суеверие, който май вярно е всъщност истински дълбокото убеждение на нашенеца, каквито и ритуали показно да спазва. Сбрал е радостта, верността, лудостта, но ги е заринал под сякаш безкрайни океани от злоба, отмъстителност, завист, агресия. Но това не е човеконенавистен роман, това е човекоописателен роман. И най-големият наивник ще се смути пред тези страници, ще съзнае тяхната истинност, няма да може да се укрие зад розовите очила, а реалистът ще види, че и по-лошо може да е, много по-страшно да е. Песимисти тук бол, всеки очаква най-лошото и често го получава.


Страшно е да се чете тази книга. Страшно е колко много не биха я прочели. Точно такива романи могат да са двигатели на промяна, на остъргване на душите от тинята, на катарзис без кръв, без болка, без смърт и ужас, освен изцяло вътрешно, и затова истинно, очищение. Но ние предпочитаме втория начин, с безбройните пропилени животи и погубени съдби, и, чини ми се, че към нови погроми се движим уверено и с не много скрито вълнение от очакването.


На едно място една от героините се пита: “Наистина ли някъде живеят щастливи хора?”


Да няма отговор май е най-добре...


ПОЛ КЛИЙВ
КЪРВАВО НАСЛЕДСТВО

Едуард Хънтър крие страшна тайна: преди двайсет години баща му е бил осъден за серия жестоки убийства на проститутки. Но той вече е успял да загърби кошмарите от детството и страха да не стане като баща си. Сега Едуард има прекрасна съпруга и дъщеря, добра работа и обещаващо бъдеще.

Но само за миг животът на Хънтър се преобръща. Двамата със съпругата му са в банка, когато нахлуват въоръжени мъже. Те обират трезора и се канят да убият едната касиерка, но Едуард се застъпва за нея. Тогава крадците раняват тежко жена му и тя издъхва в ръцете му. Смъртта й отключва дълго потисканата тъмна страна на Хънтър.
Той се впуска в издирване на убийците, воден от жажда за отмъщение. Дали страховете му ще се окажат основателни и той наистина е наследил престъпните наклонности на баща си?
Книгите на Клийв не трябва да се четат, ако наблизо няма друго човешко същество.
Нелсън Мейл


Стилът на Клийв е безкомпромисен, непредвидим и пленяващ.
Доминиън Поуст


Новият Стивън Кинг!
Ен Де Ер, Германия


Талантът на Клийв се състои в начина, по който той си играе със светлите и тъмните страни на героите си.
Хералд


Пол Клийв живее в Крайстчърч, Нова Зеландия – града, който е и сцена на действие на всичките му романи. От ранна възраст Клийв мечтае да стане писател. Творческите му опити в гимназиалните му години притесняват учителите му и забележките към него са, че за подобен тип истории има друго време и място, но то определено не е училището.
На 19 години Пол започва работа по първия си роман, който никога не вижда бял свят. Завършва първия си публикуван дебютен роман – „Чистачът“ – на 25 години, но ръкописът се превръща в книга едва шест години по-късно. Преди да постигне успех с романите си, Клийв работи в заложна къща. Двайсет и пет годишен, прекъсва работа, за да се посвети на писането. Останал без сигурен приход, той е изправен пред дилема: да започне нова работа или да продаде къщата си. Избира втория вариант и продължава да пише. 


„Чистачът“ печели редица международни награди. Следват още успешни романи, а името на Пол Клийв се появява на върха на класациите за книги в Германия, надминат по продажби само от „Хари Потър“. Критиката посреща романите на Клийв много радушно. Най-висока оценка за таланта му вероятно е прозвището, дадено му от немската радио- и телевизионна мрежа NDR, която го нарича „новия Стивън Кинг“.

ДЖАК УАЙТ
ОРДЕН В ХАОС



Вълнуваща историческа сага, посветена на възхода и падението на могъщите и загадъчни тамплиери...


„Орден в хаос“ започва в навечерието на 13 октомври 1307 година – деня, отбелязал внезапния край на Ордена на тамплиерите. На този ден без предупреждение крал Филип IV нарежда на войските си да арестуват всеки тамплиер във Франция в една-единствена сутрин и изпраща срещу ордена Светата инквизиция.

Предупреден в последната минута, сир Уилям Синклер бяга от Франция заедно с легендарното съкровище на рицарите на Храма. Докато времето минава и доказателствата за неописуемата измяна на френския крал стават неоспорими, Синклер решава в името на своя орден да се отрече от миналото. Освобождава хората си от клетвата им за послушание пред папата и ги повежда в бой като рицари тамплиери за последен път, рискувайки всичко в подкрепа на крал Робърт Брус в битката при Банокбърн.

БРАД ТОР
ЧЕРНИЯТ СПИСЪК




Вълнуваща историческа сага, посветена на възхода и падението на могъщите и загадъчни тамплиери...


„Орден в хаос“ започва в навечерието на 13 октомври 1307 година – деня, отбелязал внезапния край на Ордена на тамплиерите. На този ден без предупреждение крал Филип IV нарежда на войските си да арестуват всеки тамплиер във Франция в една-единствена сутрин и изпраща срещу ордена Светата инквизиция.

Предупреден в последната минута, сир Уилям Синклер бяга от Франция заедно с легендарното съкровище на рицарите на Храма.

Докато времето минава и доказателствата за неописуемата измяна на френския крал стават неоспорими, Синклер решава в името на своя орден да се отрече от миналото. Освобождава хората си от клетвата им за послушание пред папата и ги повежда в бой като рицари тамплиери за последен път, рискувайки всичко в подкрепа на крал Робърт Брус в битката при Банокбърн.

КРИСТОФЪР ГОРТНЪР
ПРИЗНАНИЯТА НА КАТЕРИНА МЕДИЧИ


„Истината е, че никой от нас не е невинен. Всички имаме грехове за изповядване.“ Това разкрива Катерина Медичи, последната законна издънка на бляскавото си родословие. Прогонена от родната си Флоренция, Катерина е сгодена за Анри, син на френския крал Франсоа І. Попаднала в непознато кралство, Катерина се бори да си създаде място чрез покровителството, което оказва на прочутия ясновидец Нострадамус, както и чрез собствената си вродена ясновидска дарба. Но на четирийсет години остава вдовица, сама с шест малки деца в кралство, разкъсвано от амбициите на коварни благородници. Разчитайки на своята решителност, ум и свръхестествена способност за компромис, Катерина сграбчва властта, решена да опази трона за синовете си, без да знае, че за да спаси Франция, може да ѝ се наложи да пожертва идеалите си, репутацията си и тайната на окованото си във войнственост сърце.

МИШЕЛ МОРГАН
МЕРИЛИН МОНРО - ПОВЕРИТЕЛНО И ЛИЧНО


Сензационни фотографии, непубликувани досега, неизвестни факти и подробности от личния живот на Мерилин Монро – Мишел Морган разказва историята на една актриса, чиято слава не намалява с годините. С невероятно чувство към детайла и с много човечност авторката изгражда един различен образ на звездата - публично тя е обичана и обожавана, но личният ѝ живот е изпълнен с много противоречия и тъмни тайни. Тук са събрани повече от петдесет интервюта, които Морган е направила с личности, изиграли ключова роля в живота на Мерилин - спомени на семейството, приятелите и най-близките колеги.

„Мерилин Монро. Поверително и лично“ не само разкрива нови факти за живота ѝ, но едновременно с това съхранява вече известните на всички, като превръща тази книга в спомен за една незабравима жена.




П. Г. Удхаус 
МНОГО СЪМ ТИ ЗАДЪЛЖЕН, ДЖИЙВС


Светът на Удхаус никога няма да загуби своето очарование. Той ще продължава да бъде спасителен остров и за бъдещите поколения, които може би дори по-болезнено от нас ще усещат тежестта на самотата и отчуждението. Пълен със светлина, той ни мами да се потопим в него и да му се наслаждаваме.
Ивлин Уо
Когато взривоопасната книга, пазена под ключ в клуба на камериерите и 
икономите „Ганимед Младши“, е открадната и попада в злонамерени ръце, несломимият ум на Джийвс трябва да се намеси, за да спаси репутацията на всички, чийто частен живот е описан в нея.



Ерих Мария Ремарк 
Сенки в рая

В„Сенки в рая", последнияг си роман —Ремарк продължава една тема, която вече е третирал в други свои прочути произведения: самотата като цена за живота, непрекъснатото странствуване на хората, които бягат от режима на нацизма.
Главен герой в произведението е журналистът Роберт Рос, който избягва в Ню Йорк, за да дочака края на войната. Голямата и бурна любов, която среща тук, е любов на хора без родина, без дом и без бъдеще. И Рос, който не може да скъса с миналото, остава в неговата власт, емигрант в един свят на емигранти, живеещ в сянката на измисления рай.
Ремарк пресъздава вълнуващо и увлекателно живота на героя си, 
превръща го в обвинение срещу фашизма.





Няма коментари:

Публикуване на коментар